Wouter Hoeffnagel - 13 oktober 2024

Workday opent Customer Innovation Lab in Amsterdam

Workday opent een Customer Innovation Lab in Amsterdam om Nederlandse bedrijven te helpen hun innovatie te versnellen. In dit lab kunnen bedrijven in realtime ervaren hoe Workday's AI-technologie hen kan ondersteunen via op maat gemaakte scenario's. Het lab biedt interactieve presentaties en demonstraties van HR- en financiële oplossingen, waarbij bezoekers zien hoe machine learning en generatieve AI waarde kunnen toevoegen zonder dat ze de controle over beslissingen verliezen.

Workday opent Customer Innovation Lab in Amsterdam image

Bedrijven zoals Basic-Fit, BDR Thermea en Nutreco hebben het lab al bezocht en de impact van verschillende scenario's op hun bedrijfsvoering verkend. Het lab helpt organisaties om flexibeler te worden in een snel veranderende markt door hen in staat te stellen verschillende toekomstscenario’s te simuleren en strategische beslissingen te nemen. Volgens Workday onderstreept de opening van het lab in Amsterdam het belang van de Nederlandse markt voor het bedrijf, dat in de EMEA-regio inmiddels meer dan $1 miljard aan jaarlijkse omzet genereert.

HR-strategie voor de lange termijn

“Het Workday Customer Innovation Lab inspireerde ons om onze Workday HR-strategie voor de lange termijn te ontwikkelen. Dankzij de gepersonaliseerde scenario's kregen we direct inzicht in de impact van onze beslissingen. We nemen waardevolle inzichten mee naar huis om toekomstbestendige keuzes te maken”, aldus Jan den Hartog, Group HR Director bij Boskalis.

“Wendbaarheid en flexibiliteit zijn cruciaal in de huidige, snel veranderende markt. Als innovatief bedrijf begrijpen we hoe belangrijk het is om verschillende scenario's te kunnen simuleren, zodat we beter geïnformeerde beslissingen kunnen nemen”, zegt Carla Generaal, business lead, Picnic Technologies. “Deze proactieve benadering die wordt gefaciliteerd door het Customer Innovation Lab stelt ons niet alleen in staat om snel te reageren op veranderingen, maar ook om strategisch te anticiperen op toekomstige uitdagingen en kansen.”

“Workday blijft zich inzetten voor innovatie, zowel in het toevoegen van nieuwe functionaliteiten aan onze eigen producten als in het ondersteunen van onze klanten om succesvol te zijn in een steeds veranderende markt. Het feit dat Workday Amsterdam heeft gekozen als locatie om een nieuw Customer Innovation Lab te openen, laat zien hoe belangrijk de Nederlandse markt is voor Workday. In het afgelopen jaar hebben we significante successen geboekt in Nederland en zijn we door de grens van $ 1 miljard in jaarlijkse terugkerende omzet in EMEA gebroken”, aldus Angelique de Vries - Schipperijn, president, EMEA bij Workday. “Dit is te danken aan onze voortdurende focus op innovatie, verantwoord gebruik van AI en het bieden van een uitstekende klantervaring.”