Wouter Hoeffnagel - 15 oktober 2024

Backbase kiest Lepaya voor bijscholen van personeel

Fintech-bedrijf Backbase kiest learning & development specialist Lepaya voor het bijscholen van zijn personeel. De focus ligt daarbij op het trainen van soft skills, zoals het verbeteren van de leiderschapskwaliteiten en het bevorderen van een feedbackcultuur.

Backbase kiest Lepaya voor bijscholen van personeel image

Medewerkers van Backbase hebben de afgelopen periode een reeks zorgvuldig geselecteerde trainingen gevolgd om zowel hun persoonlijke als professionele vaardigheden te verbeteren. Managers konden een people managers-programma volgen, dat zich richt op belangrijke soft skills, zoals leiderschapsmentaliteit, het voeren van moeilijke gesprekken en het stimuleren van talentontwikkeling. Het programma ondersteunt managers ook bij het opbouwen van een open feedback-cultuur en het effectief overbrengen van moeilijke boodschappen, wat cruciaal is voor het opbouwen van diepere relaties en teamgroei.

Daarnaast namen medewerkers deel aan leerprogramma’s die specifiek waren ontworpen op basis van hun functie en ervaringsniveau. Voor nieuwe medewerkers lag de nadruk daarbij op het ontwikkelen van een groei-mindset en betere feedbackvaardigheden. Meer ervaren medewerkers werden getraind op verandermanagement, het stimuleren van veranderingen en het geven van constructieve feedback.

Ruim twintig procent stijging in vaardigheidsniveau

Backbase-medewerkers beoordeelden hun vaardigheidsniveau zowel voor als na de training. Het doel was een verbetering van 20 procent. Dat doel werd ruimschoots overtroffen met een 24 procent stijging in vaardigheidsniveau. Bovendien beoordeelden ze de trainingen met de score van 9,2 op een schaal van 1 tot 10.

"Wij zijn ervan overtuigd dat de ontwikkeling van nieuwe vaardigheden bij onze mensen cruciaal is voor het bereiken van onze strategische doelen. In de snel veranderende fintech-sector, voeren technische vaardigheden daarbij vaak de boventoon, maar zachte vaardigheden zijn net zo belangrijk voor ons succes", zegt Esther Jiron, Manager People Development.

“Onze focus moet daarom niet alleen liggen op het ontwikkelen van vaardigheden zoals het schrijven van code en het oplossen van technische problemen, maar ook op het ontwikkelen van competenties als motiverend leiderschap en het geven van feedback. De resultaatgerichte learning & development strategie die we met Lepaya hebben ontwikkeld vormt daarbij de sleutel tot ons succes."

Medewerkers van de juiste vaardigheden voorzien

René Janssen (foto), oprichter en CEO van Lepaya: "Het voorzien van je medewerkers van de juiste vaardigheden op cruciale momenten is essentieel voor je bedrijfsgroei, én om talenten te behouden. Veel tech-bedrijven vechten om de grootste talenten die de slimste code kunnen kloppen, maar naast deze hard skills zijn leiderschaps- en communicatievaardigheden misschien nog wel belangrijker in deze concurrerende arbeidsmarkt. Het vraagt moed en inzicht om daarin te investeren. Backbase heeft dat getoond en plukt daar inmiddels de vruchten van. De gemeten verbeteringen dragen bij aan de groei van het bedrijf, waardoor ze de toekomst van bankieren op innovatieve manier vorm kunnen geven."