VodafoneZiggo schrapt ongeveer 400 banen
VodafoneZiggo schrapt de komende tijd ongeveer 400 banen. De reorganisatie is volgens VodafoneZiggo nodig om in te spelen op de snel veranderende behoeften van klanten.

Dit meldt een woordvoerder van VodafoneZiggo aan NU.nl. Vorige week meldde Ziggo nog in het eerste kwartaal van dit jaar ruim 40.000 klanten te hebben verloren. Het wil nu zijn organisatie vereenvoudigen om te kunnen inspelen op de veranderende behoeften van klanten. "Om dit mogelijk te maken en ons succes op de lange termijn te waarborgen, vereenvoudigen we onze organisatie en zetten we onze mensen en middelen in waar ze het meest nodig zijn", zegt een woordvoerder van VodafoneZiggo tegen NU.nl.
Ongeveer tweehonderd medewerkers vertrekken naar verwachting via natuurlijk verloop. "We beseffen dat dit een grote impact heeft op onze medewerkers", aldus de woordvoerder. "We zetten ons volledig in om alle betrokkenen op een zorgvuldige, respectvolle en transparante manier te ondersteunen."