Witold Kepinski - 14 augustus 2025

Capacity haalt 92 miljoen dollar op en neemt twee bedrijven over

Capacity, een platform voor AI-gedreven supportautomatisering, heeft meer dan 92 miljoen dollar aan nieuwe investeringen binnengehaald. Het bedrijf heeft tevens de overnames van Call Criteria en Verbio Technologies aangekondigd, waarmee het zijn positie in de contactcentertechnologie versterkt.

Capacity haalt 92 miljoen dollar op en neemt twee bedrijven over image

De investeringen bestaan uit 50 miljoen dollar van Chicago Atlantic en 42,6 miljoen dollar uit een overtekende Series D-financieringsronde. Met de opbrengst wil Capacity de groei en productinnovatie versnellen als onderdeel van een 'compound startup'-strategie.

De overname van Call Criteria, een bedrijf dat AI-tools voor kwaliteitscontrole en spraakanalyse levert, stelt Capacity in staat om de prestaties van contactcentermedewerkers te verbeteren. De technologie van Call Criteria automatiseert de traditioneel trage en subjectieve kwaliteitsborging, wat leidt tot een betere klantervaring.

Met de overname van het Spaanse Verbio Technologies, gespecialiseerd in 'Intelligent Voice Virtual Agents', voegt Capacity geavanceerde voice AI-technologie toe aan zijn portfolio. Deze virtuele agenten kunnen gepersonaliseerde gesprekken voeren en problemen van klanten oplossen, waardoor de noodzaak voor menselijke tussenkomst afneemt.

Volgens David Karandish, CEO van Capacity, zijn de overnames een antwoord op de toenemende vraag naar totaaloplossingen. Door de technologie van Call Criteria en Verbio te integreren, kan Capacity een compleet, AI-gedreven platform bieden dat bedrijven helpt hun klantenservice te optimaliseren. De bedrijven hebben nu samen bijna 250 werknemers en Capacitiy is naar eigen zeggen winstgevend geworden met een jaarlijkse terugkerende omzet van 60 miljoen dollar.

Gartner BN tm 12-11-2025 - 4