Bol lanceert 'Branded Shelves' voor versterking van merken
Online warenhuis bol heeft een nieuw advertentieproduct geïntroduceerd, genaamd 'Branded Shelves'. Hiermee kunnen aangesloten partners en leveranciers een eigen, digitale etalage creëren om hun merk en productaanbod op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Het nieuwe product is ontwikkeld als antwoord op de groeiende behoefte van merken aan herkenbaarheid en een complete merkervaring binnen het platform.

Met 'Branded Shelves' krijgen merken de mogelijkheid om een eigen digitale ‘winkelpui’ te bouwen, waarbij ze beeld, tekst en uitgelichte producten kunnen combineren. Dit stelt hen in staat om niet alleen producten te tonen, maar ook hun merkverhaal tot leven te brengen. Volgens bol helpt dit consumenten effectiever bij hun aankoopbeslissing.
"Met 'Branded Shelves' geven we partners en merken de kans om hun profiel binnen het platform te versterken, met een uitstraling die overeenkomt met hun eigen visuele identiteit," aldus Joris Scheepens, Chief Advertising & New Business Officer bij bol.
In samenwerking met partners ontwikkeld
De nieuwe advertentieoplossing is tot stand gekomen in samenwerking met 300 partners die deelnamen aan een pilotfase. Floris Boeije van PurelyGoods, een van de deelnemende merken, stelt dat 'Branded Shelves' helpt om duidelijk te communiceren wat het merk vertegenwoordigt en zo meer op te vallen en vertrouwen op te bouwen.
De lancering van 'Branded Shelves' markeert een nieuwe stap in de uitbreiding van de retail media-activiteiten van bol, waarbij de focus verschuift van pure conversie naar het opbouwen van merkherkenning en -beleving.