Mopinion overgenomen door Netigate
Het Rotterdamse softwarebedrijf Mopinion, gespecialiseerd in digitale feedback, wordt overgenomen door het Zweedse Netigate. Met deze strategische zet wil Netigate de leidende positie in Europa op het gebied van 'Experience Management' verder verstevigen en een antwoord bieden op de wereldwijde, gefragmenteerde markt.

De acquisitie voegt de digitale feedbacktechnologie van Mopinion, gebruikt door grote namen zoals Air France-KLM en Vodafone, toe aan het alomvattende platform van Netigate. Het Zweedse bedrijf bedient met zijn oplossingen voor klant- en werknemersfeedback onder meer Spotify en Lufthansa.
Maria Börjesson, CEO van Netigate, benadrukt de vraag van klanten naar één centraal platform dat feedback vanuit verschillende bronnen bundelt. De overname van Mopinion speelt hier perfect op in. De gezamenlijke oplossing moet organisaties in staat stellen om feedback van websites, apps en andere contactpunten in één overzicht te verzamelen.
De Nederlandse oprichters van Mopinion, Udesh Jadnanansing en Kees Wolters, zien de overname als een belangrijke stap. "Door Mopinion's kracht in digitale ervaring te combineren met Netigate's diepgaande expertise in analytics, creëren we het Europese antwoord op versnipperde wereldwijde oplossingen", aldus Wolters.
De nieuwe, gecombineerde diensten richten zich op het leveren van inzichten op basis van AI-gedreven analyses om bedrijven te helpen gerichte verbeteringen door te voeren.