Witold Kepinski - 15 december 2025

LinkedIn integreert AI in advertenties

LinkedIn rolt een reeks nieuwe functies uit voor zijn advertentieplatform, waarbij de focus ligt op het vergroten van de campagneprestaties, voorspelbaarheid en personalisatie. De updates, die gebruikmaken van kunstmatige intelligentie, zijn ontworpen om marketeers te helpen hun B2B-doelgroep effectiever te bereiken.

LinkedIn integreert AI in advertenties image

De belangrijkste nieuwe functies omvatten:

  • Reserved Ads (gereserveerde advertenties): Deze nieuwe optie biedt adverteerders de mogelijkheid om vroegtijdig gegarandeerde impressies en bereik vast te leggen voor premium placement, zoals in de 'Conversation Starters' binnen de LinkedIn Feed. Dit geeft marketeers meer controle over de zichtbaarheid bij hun doelgroep.
  • AI Ad Variants (AI-advertentievarianten): Met deze functie kunnen adverteerders sneller en makkelijker meerdere versies van een advertentie genereren. De AI helpt bij het creĆ«ren van verschillende koppen, teksten en beelden, die automatisch worden getest om de meest effectieve variant te vinden. Dit bespaart tijd en verhoogt de relevantie.
  • Ad Personalization (advertentiepersonalisatie): LinkedIn introduceert meer geavanceerde personalisatietools. Advertenties kunnen nu beter worden afgestemd op de individuele gebruiker op basis van hun profiel, functie, en de content waarmee ze interageren.

De updates weerspiegelen de trend dat AI steeds meer een centrale rol speelt in digitale advertentieplatforms, waarbij LinkedIn zich richt op het leveren van meer voorspelbare resultaten in de professionele context.

ESET BW + BN Bitdefender BW + BN
Jamf Dutch IT Channel Awards 2025