Accenture Life Trends 2024: impact op systemen en diensten zijn verstrekkend
Accenture's 17e Life Trends-rapport toont aan dat de helft van de wereldbevolking momenteel hun levensdoelen herziet, waarbij de focus verschuift naar baanzekerheid en pensioen in plaats van huwelijk of een diploma. Ook valt op dat 48% van de mensen hun leven minder dan 12 maanden vooruit plant, of zelfs helemaal geen plannen maakt.
In een snel veranderende wereld, vol technologische en andere maatschappelijke ontwikkelingen, heeft een ingrijpende verschuiving in mindset plaatsgevonden. Mensen heroverwegen nu alle aspecten van hun leven. Tegelijkertijd staan bedrijven voor onzekerheden en uitdagingen. Patritia Pahladsingh, CEO en Managing Director van Accenture Song Nederland, zegt: “Elk jaar brengt Accenture Song de belangrijkste wereldwijde levenstrends samen. Deze trends bieden inzicht in het gedrag van mensen. Ze helpen bedrijven om zich aan te passen, relevant te blijven en groei te stimuleren. Het huidige tijdperk, het decennium van deconstructie, gekenmerkt door veranderende consumentenwaarden en de snelle opkomst van AI, vereist van CMO's een focus op topkwaliteit en creativiteit.” Vijf wereldwijde trends 1. Waar is de liefde? |
3. Meh-ddelmatigheid 4. Fout 429: menselijke verzoeklimiet bereikt 5. Decennium van deconstructie |