Witold Kepinski - 13 februari 2024

Dutch IT Channel staat in Canalys top 106 channel magazines

Dutch IT Channel, zusteruitgave van Dutch IT Leaders, staat in de Canalys top 106 channel magazines wereldwijd – 'wat MSP’s, VAR’s, integrators, oplossingsaanbieders en IT-consultants lezen'. Dit meldt Jay McBain (foto), Chief Analyst - Channels, Partnerships & Ecosystems bij IT-onderzoeksbureau Canalys. Dutch IT Channel is het enige IT-media platform van de hele Benelux die in deze lijst van Canalys wordt genoemd.

Dutch IT Channel staat in Canalys top 106 channel magazines image

Jay McBain meldt op LinkedIn: In 2024 zal de B2B-technologie-industrie ruim 5 biljoen dollar aan het mondiale bbp leveren, en Canalys verwacht dat 73% daarvan naar, via en met channel partners zal gaan.

Er zijn wereldwijd meer dan 1 miljoen VAR's, MSP's, MSSP's, resellers, IT-brokers, systeemintegrators, consultants, digitale agencies, IT-dealers, ISV's en opkomende technologiedienstenbedrijven die het vertrouwen genieten van alle soorten zakelijke en overheidskopers. Deze bedrijven bieden werk aan meer dan 10 miljoen mensen die op de hoogte moeten blijven van de snel veranderende technologie-industrie, inclusief verschuivingen in de vraag naar producten, kopersgedrag, verticale groeigebieden, geografische en economische risico's en segmentmogelijkheden.

Channel-tijdschriften dateren uit 1981, rond de tijd van de eerste IBM PC-aankondiging op 12 augustus 1981. De zender groeide snel in de jaren tachtig, waarbij bedrijven als Cisco, Compaq, HP en Microsoft de aantallen in de honderdduizenden brachten. de tijd dat internet halverwege de jaren negentig aan populariteit won. Tegen de tijd dat Windows 95 uitkwam, waren er vijftien partnertijdschriften in omloop.

Vandaag de dag worden partners worden overspoeld met informatie vanuit 14 verschillende invloedssferen. Canalys meet deze verschillende domeinen en produceert openbaar beschikbaar onderzoek op de volgende gebieden: kanaalmedia, evenementen, podcasts, sociale media, verenigingen, peergroups, blogs van coaches/gedachteleiders, consultants, analisten, leveranciersgemeenschappen, distributeursgemeenschappen, digitale marktplaatsen, op partners gerichte technologietools en zelfs leveranciers van onderwijs en training.

Partners blijven lokale channel media zeer hoog waarderen op het gebied van effectiviteit en vertrouwen. Deze 106 channelgerichte tijdschriften – en de daaraan gerelateerde gemeenschappen, evenementen en sociale kanalen – hebben een buitensporige invloed op de selectie van leveranciers, de evolutie van het bedrijfsmodel en de ontwikkeling van vaardigheden in het bredere kanaal.

We hebben de lijst op regio gesorteerd en vervolgens de tijdschriften geordend op basis van een eigen algoritme op verkeersvolume (SEMRush) en betrokkenheid op sociale media:

https://www.canalys.com/insights/top-106-channel-magazines-worldwide-msps-vars-integrators-solution-providers-it-consultants-read