Witold Kepinski - 17 juni 2024

Adobe noteert meer omzet dankzij breed cloud aanbod

Adobe heeft de financiële resultaten gerapporteerd voor het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2024 dat eindigde op 31 mei 2024. De omzet steeg met tien procent naar 5,31 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 1,57 miljard dollar.

Adobe noteert meer omzet dankzij breed cloud aanbod image

“Adobe behaalde een recordomzet van 5,31 miljard dollar dankzij de sterke groei in Creative Cloud, Document Cloud en Experience Cloud”, zegt Shantanu Narayen, voorzitter en CEO van Adobe. “Onze zeer gedifferentieerde benadering van AI en innovatieve productlevering trekken een groeiend aantal klanten aan en bieden meer waarde aan bestaande gebruikers.”

“Adobe heeft uitstekende resultaten in het tweede kwartaal behaald, waardoor we onze jaarlijkse doelstellingen kunnen verhogen”, aldus Dan Durn, executive vice president en CFO van Adobe. “Onze marktleidende producten, sterke uitvoering en financiële discipline van wereldklasse positioneren ons goed voor de tweede helft van 2024 en daarna.”

$3,91 miljard omzet uit Digitale Media-segment

De omzet uit het Digitale Media-segment bedroeg $3,91 miljard, wat neerkomt op een groei van 11 procent op jaarbasis of 12 procent bij constante wisselkoersen. De creatieve inkomsten stegen tot 3,13 miljard dollar, wat neerkomt op een groei van 10 procent op jaarbasis of 11 procent bij constante wisselkoersen. De omzet van Document Cloud bedroeg $782 miljoen, wat neerkomt op een groei van 19 procent op jaarbasis, zoals gerapporteerd en bij constante wisselkoersen.

De netto jaarlijkse terugkerende omzet uit nieuwe digitale media (“ARR”) bedroeg $487 miljoen, waarmee het kwartaal werd afgesloten met een ARR voor digitale media van $16,25 miljard. Creative ARR groeide tot $13,11 miljard en Document Cloud ARR groeide tot $3,15 miljard.

Digital Experience-segment goed voor $1,33 miljard

De omzet uit het Digital Experience-segment bedroeg $1,33 miljard, wat neerkomt op een groei van 9 procent op jaarbasis, zoals gerapporteerd en bij constante wisselkoersen. De omzet uit abonnementen op Digitale Ervaringen bedroeg $1,20 miljard, wat neerkomt op een groei van 13 procent op jaarbasis, zoals gerapporteerd en bij constante wisselkoersen.

Lees meer details hier.